- Mi volt 7-8 éves korodban a kedvenc könyved?

Akkoriban, ha jól emlékszem, már túl voltam a Benedek Elek és Illyés Gyula gyűjtötte népmeséken és a Lengyel Dénes-féle Magyar mondákon, amelyek az első kedvenceim voltak. Nyolcévesen már egyértelműen indiánfüggő voltam: A Winettou-sorozat vitt mindent (kivéve a harmadik rész, az Old Death, mert az nagyon nem szerettem), meg a többi Karl May regény. Érdekes módon Cooper indiános könyveit kevésbé kedveltem.

- Mit olvasol most, mi az aktuális kedvenced?

Krystof Varga Turulpörkölt című könyvét fejezetem be nemrég. Egyszerre szellemes és megrázó karakterrajzot skiccel fel rólunk magyarokról ebben a könyvben a lengyel/magyar szerző. Érdemes belenézni ebbe a tükörbe, elég furcsa vonásokat fedezhetünk fel az arcunkon. Önirónia hiján senki ne vegye a kezébe, mert vérig fog sértődni. Előtte az egyik Monty Python, Eric Idle amerikai-kanadai turnéjáról szóló útinaplóját olvastam, ami szintén vicces és szórakoztató olvasmány. Nagyon tetszett mostanában Csaplár Vilmos Hitler lánya cmíű regénye is.


- Sokfélék vagyunk és egyre aktuálisabb a kérdés: hogyan/milyen módon tudnánk szerinted a közös együttélést javítani?

Nem vagyok sem szakember, sem látnok. Annyit biztosan tudok, hogy már az óriási lépés lenne, ha el tudnánk fogadni, hogy nem csak egy üdvözítő kultúra, nem csak egy érvényes szellemiség létezhet. Az élet és a kultúra is sokféleségében lehet izgalmas, s ehhez nélkülözhetetlen, hogy nyitottan és érdeklődően közelítsünk a belénk nevelt hagyományoktól eltérő kultúrák, eltérő gondolkodásmódok felé. Ne be- és elzárkózzunk, hanem nyissunk, beszélgessünk, s ne a legegyszerűbb sztereotípiák ismételgetésével meneküljünk az agymunka elől.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://olvassunkegyutt.blog.hu/api/trackback/id/tr121890022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása